×
حمایت فرهاد قائمیان از مردم مظلوم غزه
اخبار

حمایت فرهاد قائمیان از مردم مظلوم غزه

سایز متن

بازیگر مطرح سینما و تلویزیون با قرائت یادداشتی حمایت خود را از مردم غزه اعلام کرد.


به گزارش روابط عمومی «بنیاد هنرمندان مهرآفرین»، فرهاد قائمیان، بازیگر شناخته شده عرصه سینما و تلویزیون و نائب رئیس بنیاد هنرمندان مهرآفرین» در نشست صمیمانه مجمع خبرنگاران و نویسندگان دفاع مقدس و مقاومت که با حضور تعدادی از نویسندگان، فعالان حوزه تاریخ شفاهی و راویان جنگ- برگزار شد با قرائت یادداشتی از مردم غزه قرائت کرد.
وی با حضور روی سن اظهار داشت: شهدا این امنیت را برای ما فراهم کردند و ما هم برای ترویج فرهنگ ایثار وشهادت به ویژه در بین نسل جوان باید از ابزار هنر به خوبی استفاده کنیم.
در ادامه دکتر یاسر احمدوند نیز با حضور روی سن گفت: امیدواریم با کمک روحیه جدیدی که در این مجمع شکل گرفته است در این اقدام مهم موفق باشیم.
وی یادآور شد: پیروزی ما در دفاع‌مقدس به برکت حضور مردم بود و در حوزه ادبیات مقاومت هم اگر مردم پای کار باشند کارهای تأثیرگذار انجام خواهد شد بنابراین به یک نهضت بزرگ مردمی نیاز داریم و مجمع خبرنگاران و نویسندگان دفاع مقدس و مقاومت می‌تواند به صورت شهر به شهر و محله به محله به این نهضت کمک کند. چون برای تولید آثار فاخر به تعداد زیادی نویسنده نیاز داریم. راه‌اندازی راهیان نور نویسندگان در مساجد و مدارس، برگزاری شب خاطره، خوانش متن کتاب و کارهایی از این دست هم اثربخش است تا مردم مزه این ادبیات را بچشند و برای مطالعه آثار تولید شده تشویق شوند.
احمدوند در این نشست که در «باغ زیبا» وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سخن می‌گفت، اظهار امیدواری کرد اینگونه نشست‌ها با دیگر نویسندگان هم تکرار شود و ما از طرح‌ها و انتقادات و پیشنهادات استقبال می‌کنیم.
معاون فرهنگی وزیر ارشاد همچنین در بخش دیگر سخنانش ضمن گرامیداشت یاد شهدای غزه گفت: خودمان را درباره غزه بدهکار می‌دانیم و باید یک کاری انجام بدهیم. البته ساکت نبودیم و کارهای زیادی انجام شده است و امیدوارین ریشه ظلم با از بین رژیم صهیونیستی از خشکیده شود.
در این نشست،دکتر حسین زکریائی عزیزی دبیرکل مجمع خبرنگاران و نویسندگان دفاع مقدس و مقاومت با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مجمع از جمله راه‌اندازی صفحات ویژه دفاع مقدس در برخی جراید همزمان با شروع به کار مجمع گفت: دفاع مقدس پرچمی است که همه احزاب با تفکرات مختلف زیر لوای آن سینه می‌زنند و ما این را در مجمع تجربه کردیم.
وی با تاکید بر ارائه آموزش‌های مختلف به اهالی رسانه و قلم گفت: آموزش خبرنگاری در بحران جزو اولویت‌های ما محسوب می‌شود که به کمک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.
زکریائی عزیزی با اشاره به اینکه امروزه نویسندگان زیادی داریم که در حوزه دفاع‌مقدس و مقاومت قلم می‌زنند گفت: تعداد زیادی از این نویسندگان زمانی روزنامه‌نگار بودند که در کنار کار رسانه‌ای، در حوزه کتاب هم قلم می‌زدند و امیدواریم با کمک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گنجینه دفاع مقدس را در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری استخراج کنیم.
حجت‌الاسلام فخرزاده از پیشکسوتان حوزه تاریخ شفاهی هم گفت: سلامت روایت جزو دغدغه‌های مجمع خبرنگاران و نویسندگان دفاع مقدس و مقاومت بوده و به همین خاطر تصمیم گرفت از طریق آموزش و جمع‌آوری آثار، در حوزه تاریخ شفاهی به جامعه خدمت کند و در آینده برتامه‌های متنوعی در این باره با کمک صاحبنظران اجرا خواهد کرد.
سعید علامیان روزنامه‌نگار و نویسنده پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت نیز گفت: این نوع دیدارها فرصتی برای خلق ایده‌های جدید  است. در حال حاضر در برهه‌ای زندگی می‌کنیم که زمان به زیان تاریخ نویسی و تاریخ شفاهی دفاع مقدس در جریان است چون حافظه تعداد قابل توجهی از راویان به دلیل گذر زمان و بالا رفتن سن، دیگر مثل گذشته نمی‌تواند حوادث را دقیق روایت کند. از سوی دیگر تعدادی از آنها را از دست داده‌ایم و این ضایعه است.
وی همچنین گفت: کسانی که کار روزنامه نگاری انجام دادند آثار ماندگاری به گنجینه دفاع مقدس اضافه کرده‌اند و در جذب مخاطب موفق‌تر بودند و مجمع خبرنگاران و نویسندگان دفاع‌مقدس و مقاومت باید برای ذخیره‌سازی خاطرات به کمک راویان همت گمارد. مصاحبه‌ها اگر بی‌نقص باشند بعدها می‌توان کتاب‌های فاخری چاپ کرد. البته در این راستا نباید از آموزش چشم‌پوشی بکنیم. جون مصاحبه ژورنالیستی با مصاحبه برای تاریخ شفاهی تفاوت دارد و خبرنگارانی که وارد حوزه تاریخ شفاهی می‌شوند موفق‌تر هستند.
علامیان اظهار کرد: خیلی خوشحالم اعضای جدید هیات مدیره مجمع خبرنگاران و نویسندگان دفاع‌مقدس و مقاومت با توانی مضاعف فعالیت‌های‌شان را شروع کرده‌اند. نویسندگان زیادی هم در حوزه دفاع مقدس مایلند عضو این مجمع باشند و امیدوارم زمینه‌های عضویت آنها فراهم شود و خروجی فعالیت‌های مجمع به گنجینه دفاع مقدس اضافه کند.

امیر سرتیپ دوم غلامحسین دربندی از پیشکسوتان دفاع مقدس نیز در این نشست خاطراتی بیان کرد.
در پایان این نشست، دکتر شاهسون، فرهاد قائمیان- بازیگر- و علیرضا نادعلی عضو شورای اسلامی شهر تهران به عنوان «سفیران صلح و مقاومت» و عضو افتخاری مجمع خبرنگاران و نویسندگان دفاع مقدس و مقاومت معرفی شدند.

برچسب ها :
نویسنده

بنیاد مهر آفرین

13 دی 1402

مطالب مشابه

جدیدترین اخبار و رویدادهای دنیای هنر